- Descriere
- Pareri
Detalii
Cartea Psihologia invatarii. Cum invata copiii si adultii? scrisa de Georgeta Panisoara a aparut la editura Polirom in anul 2019 si face parte din categoria Cresterea copilului.
Invatarea ne insoteste de la nastere pana la sfarsitul vietii, fie ca ne dorim sau nu acest lucru, fie ca suntem sau nu constienti de ea. Datorita expansiunii cunoasterii din jurul nostru, suntem "asediati" de o multitudine de date care ne atrag atentia si ne preseaza sa interactionam cu ele, care ne motiveaza sa receptionam informatii, sa memoram, sa formam noi deprinderi. Mult mai putine sunt insa materialele care ne invata cum sa invatam sa asimilam cunostinte, sa formam deprinderi, abilitati, compentente. Volumul de fata constituie o resursa pentru studentii care studiaza psihologia invatarii in cadrul unei facultati de profil, pentru cadrele didactice, care astfel pot optimiza invatarea la consilierii scolari si, nu in ultimul rand, pentru parintii aflati in cautarea unei surse competente de modele si a unei directii diferite, prin care sa actioneze corect, coerent, conform teoriilor cunoscute in domeniu. Sunt prezentate abordarile din aria de cercetare psihopedagogica, marile curente in psihologia invatarii si, in egala masura, sunt propuse problematizari, teme de reflectie care ii invita pe cititori sa se raporteze la propria experienta si sa analizeze informatiile in asa fel incat sa poata obtine plus valoare in propria viata. Ne dorim sa oferim informatii relevante in domeniu, dar si sa invitam cititorul la reflectie, astfel incat continutul sa fie folosit in mod personalizat, transformandu-l in experienta de viata. Asadar, cartea se doreste un potential izvor de repere atat pentru parintii dornici de autodezvoltare si ameliorare a comportamentelor de invatare a copiilor, cat si pentru psihologii in formare sau deja formati. Limbajul stiintific, dar accesibil, capitolele scurte si dinamice, presarate cu intrebari care ii fac pe cititori sa se gandeasca la modul cum actioneaza, temele de reflectie de la sfarsit de capitol ne conduc spre o lectura usoara, placuta, plina de satisfactii imediate. Procesul de cunoastere poate avea un drum complex si sinuos, dar poate fi, cu ajutorul unor repere pozitive, mai usor si mai placut, ajutat de o motivatie intrinseca, de echilibrul psihosocial de competentele personale si manageriale ale celor care ghidea acest proces al invatarii.