Contact: 0730 650 316
Program L - V: 08:00 - 17:00
comenzi@portokal.ro; online@portokal.ro
19,62 Lei

Deschizi coletul inainte de plataReturnare produs in 30 de zile

Proiectarea continuturilor la clasa pregatitoare PII

Rating:
%
Fara stoc
Cod produs: 978-606-583-429-3
Editura: Rovimed
Autor: Carmen-Mihaela Barcan, Lenuta Ciobanu
Proiectarea continuturilor la clasa pregatitoare partea II este scrisa de Alina Mares, Carmen-Mihaela Barcan, Cristina Botezatu, Lenuta Ciobanu si aparuta la Editura Rovimed.

Proiectarea continuturilor la clasa pregatitoare partea II este scrisa de Alina Mares, Carmen-Mihaela Barcan, Cristina Botezatu, Lenuta Ciobanu si aparuta la Editura Rovimed.

“Prezenta lucrare este elaborata in conformitate cu : Planul - cadru de invatamant pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale –clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a, din Anexa 1 la O.M.E.C.T.S. nr 3654 din 29.03.2012, Programa scolara pentru clasa pregatitoare, aprobata prin ordin al ministrului nr.3656/29.03.2012. Curriculum-ul pentru invatamantul primar, specific clasei pregatitoare, prin abordareasa integrata, reprezinta o noutate in invatamantul romanesc, respecta principiul continuitatii intre nivelurile sistemului de invatamant si promoveaza invatarea in rezonanta cu profilul psihopedagogic si fizic al scolarului mic. In clasa pregatitoare copilul invata, prin metode adecvate varstei, ceea ce ii este necesar pentru dezvoltarea armonioasa la aceasta etapa si pentru a face fata cu succes cerintelor scolare. La acest nivel de varsta, abordarea trebuie sa se bazeze pe cunoasterea sincretica, integrata, globala. Invatatorul urmareste sistematic realizarea de conexiuni intretoate disciplinele prevazute in schema orara, creand contexte semnificative de invatare pentru viata reala. Programa fiecarei discipline ofera un parcurs curricular coerent, racordat la nevoile si preocuparile scolarilor mici si la nivel incepator de achizitie, in concordanta cu profilul de formare specific ciclului achizitiilor fundamentale. Se vizeaza atingerea competentelor generale, respectiv a celor specifice. Competentele specifice sunt ale clasei pregatitoare, dar constituie in acelasi timp si etape in formarea competentelor generale prevazute pentru ciclul curricular al achizitiilor fundamentale. Ghidul nostru se doreste a fi util actualilor, dar si viitorilor invatatori. Lucrarea prezinta aspecte concrete de proiectare didactica la clasa pregatitoare: scheme orare, modele de orar, planificari calendaristice, planificari secventiale pe unitati de invatare, abordate integrat. Unitatea de invatare stimuleaza abordarea tematica a continuturilor invatarii, este ostructura didactica si flexibila, coerenta in raport cu competentele specifice. Pentru a dasemnificatie universului scolar, abordarea cea mai potrivita este cea organizata pe teme familiare, care au sens pentru copil. Anotimpurile, lumea animalelor, a povestilor, a jucariilor, familia sunt elemente relevante pentru contexte semnificative de invatare la aceasta varsta. Continuturile apartin fiecarei discipline si vizeaza dezvoltarea competentelor specifice acesteia, prin utilizarea diferitelor activitati de invatare. Competentele specifice sunt corelate cu exemple de activitati de invatare. Pentru realizarea competentelor specifice, sunt propuse diferite tipuri de activitati de invatare, care valorifica experienta concreta a elevului si pot fi integrate strategiilor didactice adecvate unor contexte de invatare variate. Intrucat fiecare programa scolara propune o oferta flexibila, cadrul didactic are posibilitatea de a modifica, a completa sau a inlocui activitatile deinvatare, astfel incat acestea sa asigure un demers didactic adecvat situatiei concrete de la clasa. Proiectarea continuturilor este conform „Planului-cadru de invatamant pentru invatamantul primar, ciclul achizitiilor fundamentale – clasa pregatitoare, clasa I si clasa a II-a” din Anexa 1 la O.M.E.C.T.S. nr 3654 din 29.03.2012, cat si programelor scolare pentru clasa pregatitoare, aprobate prin ordin al ministrului nr. 3656/29.03.2012. Prin urmare, aspectele concrete prezentate in acest indrumator constituie un model, o sugestie, avand in vedere ca proiectarea didactica este un autentic act de creatie in care se reflecta personalitatea si creativitatea invatatorului. Speram ca lucrarea noastra sa fie de un real folos in proiectarea cat mai eficienta a continuturilor specifice clasei pregatitoare, in lumina noilor cerinte ce rezulta dinCurriculumul National pentru Invatamantul primar adoptat de Ministerul Educatiei Nationale.” Autoarele

Mai multe informatii
AutorCarmen-Mihaela Barcan, Lenuta Ciobanu
CategorieInvatamant & Educatie
EdituraRovimed
ISBN978-606-583-429-3
Transport GratuitNu
Ratings & Reviews

Scrieti o recenzie

Ratings & Reviews

Scrieti o recenzie

De acelasi autor

Copyright © 2013-present Magento, Inc. All rights reserved.