facebook portokal

Contact: 0730 650 316

Program L - V: 08:00 - 18:00

comenzi@portokal.ro; online@portokal.ro

  • Interventia psihopedagogica in autism. Instrumente de lucru - Raluca Mihaela Bulimar - Editura Pim

Interventia psihopedagogica in autism. Instrumente de lucru - Raluca Mihaela Bulimar

70,00 Lei

Disponibilitate: In stoc

Isbn: 978-606-13-4323-2
Editura: Pim
Numar pagini: 313
Data aparitiei: 2021
Limba: Romana
Format carte: 240x170
Tip coperta: Brosata

Deschizi coletul inainte de plataReturnare produs in 30 de zileTransport gratuitTransport gratuit

  • Descriere
  • Pareri

Detalii

Cartea Interventia psihopedagogica in autism. Instrumente de lucru scrisa de Raluca Mihaela Bulimar face parte din categoriaInvatamant si educatie.

Ghidul de fata este structurat in patru parti, si debuteaza cu o prezentare complexa a conceptului de autism, in toate formele in care acesta se manifesta: de la definitie si scurt istoric, tipologia tulburarilor din spectru autist la metode de diagnosticare.

Daca in prima parte a cartii s-a urmarit o prezentare generala a autismului, in partea a doua sunt prezentate intr-o maniera structurata si bine organizata, principalele aspecte care viseaza comportamentul, dar mai ales comunicarea copilului autist.

Aceasta parte a lucrarii isi propune sa ofere strategii de interventie nu numai specialistului logoped ce urmareste formarea si dezvoltarea limbajului functional la copilul diagnosticat cu tulburare de spectru autist, ci si corpului profesoral, care isi va putea organiza si ghida activitatea aplicand metodele si tehnicile prezentate intr-o maniera clara si facila.

Cuprins:

Cuvant inainte    9
Capitolul 1
PERSPECTIVE ACTUALE PRIVIND AUTISMUL    15
1.1. Scurt istoric. Definirea autismului    15
1.2. Tipologia tulburarilor din spectrul autist    18
1.2.1. Autismul infantil    18
1.2.2. Sindromul Asperger    19
1.2.3. Tulburarea dezintegrativa a copilariei    20
1.2.4. Sindromul Rett    21
1.2.5. Autismul atipic    23
1.3. Diagnosticarea autismului    24
1.4. Posibile cauze ale autismului    25
1.5. Directii teoretice in autism    28
1.5.1. Autismul si „Theory of mind”    28
1.5.2. Teoria coerentei centrale    30
1.5.3. Teoria disfunctiilor executive    31
Capitolul 2
ASPECTE PRIVIND LIMBAJUL, COMUNICAREA SI COMPORTAMENTUL COPILULUI AUTIST    35
2.1. Caracteristici generale ale tulburarilor din spectrul autist    35
2.1.1. Gandirea copilului autist    39
2.1.2. Particularitati ale dezvoltarii senzoriale    41
2.1.3. Dezvoltarea psihomotricitatii    47
2.1.4. Tulburarea de atasament si dezvoltarea sinelui    50
2.1.5. Caracteristicile jocului la copilul autist    51
2.2. Particularitati ale limbajului si comunicarii specifice
        copilului autist    53
2.3. Caracteristici ale comportamentului, autonomiei personale si
        interactiunii sociale    65
2.3.1. Manifestari de tip stimming, comportamente si interese
           repetitive, stereotipe, tulburari la nivelul imaginatiei    65
2.3.2. Afectarea calitativa a interactiunii sociale    71
2.3.3. Particularitati ale autonomiei personale si sociale    73
Capitolul 3
INTERVENTIA COMPLEXA IN AUTISM    77
3.1. Arii si instrumente de evaluare a autismului    77
3.2. Terapii specifice utilizate in recuperarea copilului autist    85
3.2.1. Analiza comportamentala aplicata ABA (Applied Behavior Analysis)    86
3.2.2. Terapia logopedica specifica tulburarilor din spectrul autist    90
3.2.3. Alte terapii specifice tratarii autismului    105
3.3. Terapii alternative utilizate in tratamentul autismului    111
3.4. Factorii favorizanti integrarii scolare a copilului diagnosticat
        cu tulburari din spectrul autist    117
3.4.1. Integrarea scolara a copiilor cu autism. Metode de interventie    117
3.4.2. Familia copilului autist – Importanta colaborarii familiei cu scoala    138
3.4.3. Echipa multidisciplinara din scolile integratoare – specificul
           instrumentelor de proiectare a interventiei terapeutice    142
Capitolul 4
INSTRUMENTE PSIHOPEDAGOGICE UTILIZATE IN TERAPIA COPILULUI AUTIST    151
4.1. Metode si tehnici de interventie    151
4.2. Modele de fise de evaluare psihopedagogica    153
4.3. Model de curriculum adaptat    208
4.4. Model Proiect de Interventie personalizat    214
4.5. Modele de programe de invatare a limbajului    227
4.6. Tipuri de grile de monitorizare a evolutiei operantilor verbali
        (limbajul receptiv si expresiv)    242
4.7. Model de proiect didactic    246
4.8. Modele de studii de caz    257
STUDIU DE CAZ NR. 1    262
STUDIU DE CAZ NR. 2    281
10 lucruri pe care orice copil cu autism ar vrea sa le stii!    301
BIBLIOGRAFIE    307

Pareri clienti

4 Articol(e)

pe pagina
Recomand! Review by Neamțu Crina
Quality
Price
Value
Este un ghid bine structurat cu instrumente psihopedagogice utile . (Pus la data 27.05.2021)
O carte foarte utila și necesară practicienilor , dar și părinților care au copii cu TSA! Review by Nastas
Quality
Price
Value
Este o carte foarte utila,complexa și practica in activitatea specialistilor de profil ( psihologi, psihopedagogi, logopezi, profesori de sprijin, dar și părinților care au copii cu TSA! Conține diverse instrumente și metode de lucru utile in asistenta psihopedagogica a copiilor cu TSA!Un conținut informațional și practic foarte VALOROS! (Pus la data 26.05.2021)
Recomand Review by Ilinca
Quality
Price
Value
Ma bucur sa vad ca aceasta carte a apărut și online...eu am cumpărat-o acum câteva luni și sunt foarte multumita!! Își merita investiția! În ea găsești instrumente de lucru care realmente sunt eficiente în munca din cabinet ! Practica și utila! (Pus la data 26.05.2021)
Recomand Review by Ilinca
Quality
Price
Value
Ma bucur sa vad ca aceasta carte a apărut și online...eu am cumpărat-o acum câteva luni și sunt foarte multumita!! Își merita investiția! În ea găsești instrumente de lucru care realmente sunt eficiente în munca din cabinet ! Practica și utila! (Pus la data 26.05.2021)

4 Articol(e)

pe pagina

Scrie propria ta recenzie

 1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Calitate
Pret
Valoare
Incarcare...
Va rugam sa asteptati...