facebook portokal

Contact: 0730 650 316

Program L - V: 08:00 - 18:00

comenzi@portokal.ro; online@portokal.ro

  • Doua introducerei si o trecere spre idealism - Constantin Noica - Editura Humanitas

Doua introduceri si o trecere spre idealism - Constantin Noica - Editura Humanitas

29,00 Lei

Disponibilitate: In stoc

Isbn: 978-973-50-5951-4
Editura: Humanitas
Numar pagini: 191
Data aparitiei: 2018
Limba: Romana
Format carte: 130 x 200
Tip coperta: Brosata

Fii primul care evalueaza acest produs.

Deschizi coletul inainte de plataReturnare produs in 30 de zileTransport gratuitTransport gratuit

  • Descriere
  • Pareri

Detalii

Cartea Doua introduceri si o trecere spre idealism scrisa de Constantin Noica a aparut la edituraHumanitas in anul 2018 si face parte din categoria Stiinte umaniste.

Lucrarea de fata reprezinta un studiu despre Kant, realizat de autor in anul 1943. Toti cititorii interesati de filozofia lui Kant, au ocazia sa-l inteleaga mai bine cu ajutorul lucrarii simpliste dar fermecatoare a lui Constantin Noica. Fragment din lucrare: Arta nu e deci, cum o numeste Kant, un camp sau un produs; e cel mult un orizont. E rezultatul exercitarii unei tehnici speciale, rezultat ce nu capata consistenta decat pentru ca ii dam continuturile altor lumi: continutul de materie al naturii si cel de organizare al libertati. Arta e tehnica de a organiza, in spirit de libertate, natura. Dar natura, ca natura fenomenala, e o realitate, sau un mod de a fi, pentru om, al realitatii; natura, ca numenala, e modul ei de a fi in sine. Arta nu e un mod de fi: e un simplu mod de a opera. Caracterul acesta operativ al artei - care nu o sustine, adica nu iese din formal, decat prin ceva: prin sentimentul ireductibil al gustului - revine in viziunea finala a artei, privita can termen intre doua feluri de a fi ale suprasensibilului, adica intre libertate si natura, metafizic intelese. Abia acum regasim ideea din I, de a face din arta un treilea termen intre doua "lumi". Dar Critica judecarii nu reuseste. Lumea fenomenala este, oricat ar fi de nedeterminat, in cadrul ei, substratul suprasensibil, lumea fenomenala e lume: are materie si are legi. Cu atat mai mult este lumea numenala caci ea reprezinta, pentru Kant, materia prin exclenta, de vreme ce ea e cea care ne afecteaza sensibilitatea; si reprezinta legea prin excelenta, in sensul ca-si e siesi lege: e - in masura cel putin in care o poate determina omul, dupa numenalitatea din el - lume de scopuri ce se guverneaza dupa propria lor lege. Dar arta nu este, ea opereaza. Si nu are caracter de lume. Caci materia ei e de imprumut, iar legalitatea de asemenea. Lumea fenomenala avea cel putin un sistem de legi proprii. Arta nu are legi - asa cum o vom relua, mai amanuntit, in curand- iar caracterul de necesitate al judecatilor de gust nu e legat de continutul lor de forma. Intr-un sens, ele nu au continut propriu, iar in campul lor nu se cuprinde ceva, ci doar se intreprinde ceva, ci doar se intreprinde ceva.

Scrie propria ta recenzie

 1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Calitate
Pret
Valoare
Incarcare...
Va rugam sa asteptati...