Fii primul care evalueaza acest produs.

Deschizi coletul inainte de plataReturnare produs in 30 de zileTransport gratuitTransport gratuit

• Descriere
  • Pareri

Detalii

Cartea Critica facultatii de judecare scrisa de Immanuel Kant a aparut la edituraAll.

Avand in vedere necesitatile culturale ale contextului romanesc actual, in special cele legate de educatia umanista a tinerei generatii, precum si lipsa de pe piata editoriala a unor lucrari stiintifice capitale sau a unor opere fundamentale ale culturii universale, Editura ALL a inclus intre proiectele sale cu profil cultural si educativ publicarea, in editie critica, a operei filosofului german Immanuel Kant, in traducerea si sub ingrijirea doamnei Rodica Croitoru, specialist cu o solida reputatie stiintifica in interpretarea creatiei kantiene. Textele filosofice publicate sunt insotite de studii introductive, studii asupra traducerii, bibliografie, index de concepte etc. Critica facultatii de judecare este una dintre cele trei lucrari kantiene, care au adus stralucire sistemului idealismului transcendental, construit in jurul analizei celor trei facultati umane de cunoastere: intelectul, ratiunea si, de aceasta data, judecata. Din analiza facultatii destinate judecarii reiese ca ea este potrivita investigarii frumosului natural si artistic, sublimului si nu in ultimul rand aprecierii teleologice, adica aprecierii obiectelor din natura conform finalitatii lor. Ea reprezinta punctul de vedere kantian asupra disciplinei care, in istoria ideilor, este numita estetica. La Kant insa ea nu apare ca o teorie, ci ca o critica a faculatii de judecare; din acest punct de vedere reiese ca frumosul nu este un concept obiectual, ci o judecata asupra unui obiect apreciat cu ajutorul sentimentului nostru de placere si neplacere. Aceasta perspectiva estetica construita in jurul facultatii de judecare il singularizeaza pe Kant intre toti autorii de estetici pe care i-a inregistrat istoria ideilor. Lucrarea prezinta interes pentru toti cei interesati de frumos, fie critici literari, fie critici muzicali, plasticieni, esteticieni, filosofi, cercetatori ai naturii.

Scrie propria ta recenzie

1 stea2 stele3 stele4 stele5 stele
Calitate