Deschizi coletul inainte de plata Returnare produs in 30 de zile Transport gratuit

Semne de carte gratuit
  • Descriere
  • Pareri

Detalii

Carti noi. Cronici radiofonice 1929-1947 + CD de Perpessicius a aparut la editura Casa Radio.

Aceasta aparitie monumentala in Colectia „Biblioteca Radio” reprezinta restituirea integrala a operei de „oficiu critic” a lui Perpessicius, primul cronicar literar al Radioului: peste 700 de aparitii editoriale consemnate la microfon propun in premiera o panorama vie a culturii scrise romanesti intr-una din cele mai fertile perioade ale sale. Volumul pe care Editura Casa Radio il infatiseaza acum cititorului atesta plenar aceste credinte neabatute ale lui Perpessicius in valorile fundamentale ale literaturii romane: Eminescu, Creanga, Iorga, Sadoveanu, dar si faptul ca literatura romana dintre cele doua razboaie mondiale a fost: «cea mai buna, mai variata si mai originala literatura», asa cum spunea chiar criticul. N-a asteptat ca timpul sa treaca ci a avut aceasta convingere pe masura ce cartile apareau, pe cele care reprezentau momente exponentiale recomandandu-le nu odata entuziast atentiei ascultatorilor. Tocmai pentru a pune in evidenta saltul calitativ pe care cartea respectiva il inregistra nu numai in evolutia scriitorului, ci si a literaturii romane. Calitatea esentiala a cronicilor radiofonice sta in faptul ca eruditul, istoricul literar si finul critic sunt una si aceeasi fiinta, ca necontenit prezentul se raporteaza la trecut prin succinte incursiuni tematice, fie ca e vorba de literatura de razboi, muzica sau scoala in literatura romana, fie prin apropieri cu cartile care imbratisasera tema si tipologia respectiva in acea vreme. Eruditia lui Perpessicius nu se etaleaza gratuit si spectaculos, nu se desfasoara cu intentia de a epata ascultatorul, ci isi face simtita prezenta integrand cartea in evolutia literaturii romane si situand-o in contextul spiritual national si european. Printr-o suita de referinte si trimiteri, Perpessicius stabilea genul proxim si diferenta specifica a operei. Eruditia – cea de care vorbea Nae Ionescu – reprezinta o componenta a sistemului valoric al lui Perpessicius evident in cronica literara de la Radio.” In acest audiobook vei putea gasi: 1. Eminescu – 6:57; 2. I.L. Caragiale – 9:01; 3. Postumele lui Eminescu (I) – 12:53; 4. Postumele lui Eminescu (II) – 13:08; 5. Mateiu Ion Caragiale. [Dialog cu Liviu Calin] – 9:29; 6. Prefata emisiunii „Amfiteatru literar” – 4:04; 7. Densusianu – 8:37; 8. Medalion Ion Pillat – 2:46; 9. Cronicar la Radio – 7:38.

Scrie propria ta recenzie

1 stea 2 stele 3 stele 4 stele 5 stele
Valoare